OVEREENSTEMMING BEREIKT MET DUSSELDORP AUTOMOTIVE OVER BMW DEN HAAG

Rijswijk. BMW Group evalueert continu de strategie voor haar dealernetwerk en stelt deze waar nodig bij met een sterke focus op klantoriëntatie. Begin dit jaar besloot BMW Group om BMW Den Haag, een eigen vestiging van BMW Group, te verkopen aan één van de bestaande BMW dealergroepen in Nederland. Deze dealergroepen hebben de afgelopen jaren significante investeringen gedaan in hun vestigingen. Deze investeringen en hun toewijding hebben geleid tot zeer tastbare resultaten op het gebied van klanttevredenheid, verkoopgroei en winstgevendheid.

Met groot vertrouwen is besloten BMW Den Haag te verkopen aan dealergroep Dusseldorp Automotive. Onder voorbehoud van onder andere goedkeuring van de transactie door de Autoriteit Consument en Markt zal de beoogde transactie naar verwachting in het vierde kwartaal van dit jaar definitief afgerond zijn.

“Vanaf het begin was het onze intentie om een koper binnen het bestaande, Nederlandse dealernetwerk te vinden om onze loyale partners te versterken”, aldus Stefanie Wurst, Algemeen Directeur BMW Group Nederland. “Dusseldorp Automotive is vooruitstrevend in het digitaliseren van haar dienstverlening aan klanten in aanvulling op de moderne showrooms. De organisatie heeft bovendien een moderne managementstructuur en een heldere visie op de toekomst. We hebben er het volste vertrouwen in dat de vestiging zich op dezelfde, professionele wijze kan blijven doorontwikkelen.”

Dusseldorp Automotive startte op 9 augustus 1959 als BMW dealer in Apeldoorn. In de jaren die volgden, vestigde Dusseldorp Automotive zich in Hoogeveen, Deventer, Zwolle, Alkmaar, Hoorn en Oostzaan. Met de achtste vestiging in Den Haag breidt Dusseldorp Automotive haar verkoopgebied uit naar Zuid-Holland. Vanaf november verkoopt ze naast BMW en MINI ook Motorrad in Alkmaar.

Richard Dusseldorp, Algemeen Directeur Dusseldorp Automotive: “BMW Den Haag is een mooie vestiging op een A-locatie in een voor ons nieuwe regio. Het is bijzonder dat we deze mogelijkheid krijgen in het jaar dat we ons 60-jarig jubileum als BMW Group partner vieren.”